vem kom på glassbilen?

kollar just nu på top chef,
funderar lite på yrken.
en del av mina vänner har nu själva börjat ifrågasätta sina val genom gymnasiet och funderar om det verkligen är rätt väg för dom.
dels känner jag med dom att dom ska få beslutsånget, jag är glad jag verkligen bestämmt mig och verkligen vill bli det jag valt!
men då kom frågan, är det inte bättre att bli fundersam INNAN man väl börjar på linjen istället för att 1 år senare ångra sig helt?

min kompis maja ska plugga samhäll-europa & det betyder då att man får plugga utomlands typ 1 år och man får välja bland ett par länder. bl.a madrid.
hur soft hade det inte varit att plugga ett år i paris och strosa i aix-en-Provence eller amiens?
the fashion capital!
triumfbågen hade ju inte varit helt fel heller! ;d ♥

Kommentarer
Postat av: Spanien

du skrev: man får välja bland ett par länder. bl.a madrid. Du vet väll att madrid är en stad inte ett land, haha. orka plugga i ett annat land när du inte kan språket.

2009-05-06 @ 23:40:45
Postat av: Maja

Blir bara borta i 4 månader men ändå haha ;d <3

2009-05-07 @ 11:01:01
Postat av: penilla'

spanien:

men orka häng upp sig på små fel som jag skriver i min blogg. lär dig språket kanske?



maja: men endååå! ;d <3

2009-05-07 @ 20:44:18
Postat av: Mamma

Du ÄR på rätt väg.DIN väg och DITT val.

Angående tråkiga kommentarer...jag måste tyvärr säga att det till 100% alltid är tjejer som är taskiga mot varandra och drar ner varandra,av avundsjuka och rädsla mest.För TÄNK om någon är mer poppis,mer söt,mer duktig,mer smart,mer si eller så..Men om det nu skulle vara just så..bara att gratulera.Vi har alla våra egna unika egenskaper och talanger.

När ska vi tjejer,unga som äldre,FATTA hur mycket vi behöver varandra som stöd i denna hårda världen.

Gå ut och PAY IT FORWARD genom att ge din tjejkompis en varm kram istället idag.Du kan rädda hennes dag och starta upp en fantastisk helg för henne,och dig själva.WHAT COMES AROUND,GOES AROUND...På alla sätt.Bra och Dåliga.

Jag älskar dig Pernilla.

Mamma.

2009-05-08 @ 08:25:36

Kommentarer?

Namn: Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback