little miss bossy,

sitter och pluggar på 3 redovisningar jag ska ha tills imorgon.
började tänka på alla onödiga saker de tryckt i oss under skolans alla år.
för att inte tala om under grundskolan.

undermedvetet försöker jag alltid skriva allt på datan utan att titta på tangentbordet.
idag såg jag en lärare skriva på sin dator i skolan och hon tittade BARA på tangentbordet och inget på skärmen.
jag blev direkt irriterad och tänkte så gör man ju inte.
VARFÖR INTE PERNILLA?
jo då kom jag på för att vi satt i hela låg- & mellanstadiet vid datorerna och körde programm där vi lärade oss att skriva ord genom att bara se på skärmen och inte bokstäverna vi tryckte på.
klarade man de fick man beröm och en guldstjärna.
gjorde man inte fick man sitta ännu mer som straff.
lärarna tror alltid att de gör är rätt i speciellt låg & mellanstadiet för de har gjort det så länge.
no waaaaaaaaaaaaaay.
minns någon annan detta eller är de bara jag som inte lyckats förtränga detta minnet?


Kommentarer
Postat av: Mamma

Ha ha ha ha...vi gjorde det när jag gick i skolan också.Vi fick sätta en skärm över tangentbordet och skriva olika meningar till prov..MY GOOOOOD!!!

Älskar dig.Mamma.

2009-11-11 @ 19:54:46

Kommentarer?

Namn: Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback