Herta Müller

god eftermiddag denna tråkiga torsdag.

idag ska jag blogga om inget annat än nobelpriset.
inte vilket som helst, min favorit, I LITTERATUR.
jag ser nu framför mig hur alla mina vänner höjer på ögonbrynen och trycker på det feta röda krysset i högra hörnet haha.

Svenska Akademien motiverar sitt val av pristagaren Herta Müller så här: "som med poesins förtätning och prosans saklighet tecknar hemlöshetens landskap".

jag minns när jag förra året satt ensam i ett stort klassrum med min svenska lärare och hur nervösa och förväntansfulla vi var inför avslöjandet då.
själv har jag tyvärr Inte läst några verk av Herta, men hennes böcker kommer defenitivt lånas hem nu.

Ska hålla mig kort då jag vet att de flesta inte är ett piss intresserade av detta inlägg,
men detta är jag, bästis med bibliotikarien, intresserad av klassiker istället för internet.
puss och kram på mig själv för att jag går min egen väg :)
ha en bra torsdag! ♥



Kommentarer
Postat av: Mamma

Att läsa är att lära.Man använder alla sina sinnen.Världen blir mycket större om man läser...

Jag har levt i andras liv,sett med andras ögon,hört vad dom sagt,förstått vad dom tänkt utan att dom talat....jag har bara läst..

Jag är glad att du tog med dig gåvan att kunna läsa från din barndom.

Jag älskar dig.Mamma.

2009-10-08 @ 21:01:00
Postat av: Maria - livet i Milano ☆

ja man borde ta och läsa =)

2009-10-10 @ 10:12:58
URL: http://fashionstars.blogg.se/
Postat av: Anonym

Den jobbigaste perioden i ens liv sägs ju vara tonåren,ellerhur?Man jämför sig med andra,man blir bara osäkrare och osäkrare på sig själv.Man börjar också skaffa nya kompisar,och glider ifrån dom gamla kompisarna.Killar och kärlek gör inte det hela bättre.Hur ska man göra för att få en killes uppmärksamhet,hur vet man att en kille gillar en osv..usch,det hela är så rörigt.Men jag skriver en blogg en allt det! Jag ger tips på hur ditt självförtroende och sjukkänsla kan stärkas när det gäller den svåra tonårs perioden.Jag skriver också om 100 andra saker som har med självförtroende att göra ,bla hur du kan stärka din kompis självförtroende .Jag tar också upp mobbning,anorexia,grupptryck osv.



Även om inte du känner dig som många andra tonåringar gör,så tycker jag verkligen att du ska kolla in denna blogg ändå eftersom att en sån hära blogg verkligen behövs bland dagens ungdomar .Jag själv är 15,så jag vet vad jag pratar om.



Kram från JUNO – http://jjuno.blogg.se

2009-10-10 @ 10:58:38

Kommentarer?

Namn: Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback