pernilla tänker. det där lät fel.

facebook fungerar inte,
bilddagboken fungerar inte,
bloglovin' fungerar inte,
bloggen fungerar knappt.


dagens teknologi narode.
men vad vore vi utan den egentligen?
vi är alldeles för lata, upptagna av oss själva och oengagerade.
vad hände med att skriva egna personliga BREV* till varandra istället för ett mail som man kan knåpa ihop på 5 min.
(brev* sådant man skrev waaay back in the days. sådana man kanske får när en närstående varit utomlands . kan också finnas på er mammas kylskåp och då oftast uppsatt med kylskåpsmagnet!)

jag har sagt det innan och säger det igen, världen går alldeles för snabbt.
hela tiden ska nya saker utvecklas, rymdbilar, laptops sve.
jag sitter fortfarande hemma och stickar och läser böcker.
sen när blev det en vardagssak man måste utesluta?
no way, i'm sticking to what i know and love.
jag är 16 och säger att världen går för snabbt, hur tror ni vardagen kommer se ut om 50-60 år?
gosh, jag vill inte ens fundera på det.

är ni en sådan som hänger kvar i det gamla eller älskar allt nytt?

nu blir de te dags!
puss ♥



Kommentarer
Postat av: Mamma

Visst snurrar livet för fort.Jag tror inte heller att det nödvändigtsvis är så viktigt att hinna med så mycket som möjligt,utan faktiskt kunna lära sig att ta det lungt och bara njuta....Det har du lyckats med verkar det som..härligt.

Att städa med musik kan vara både roligt och avstressande.Godnatt min kloka lilla gumma.Älskar dig.Mamma.

2009-09-17 @ 23:14:48

Kommentarer?

Namn: Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback