"jobba för att överleva"

det haglar ute.
om ni inte sett de så ville jag kläcka ur mig den underbara nyheten.
wtf liksom, tycker vi skyller allt på Island.

tänkte på det här med sommarlov mitt i allt hagel.
går ungefär mindre än 40 dagar till i skolan innan sommarlov.

sommarLOV borde vara fel ord då alla ska stå och jobba.
så fort man får sin lediga tid så ställer man sig på fabriken,
säljer jordgubbar eller vad du nu gör.
jag har sålt min själ till djävulen ICA och avsagt hela min lovtid
alltså 8 veckor så den ordinarie personalen ska få en fin jävla semester
så ska jag stå där inne och jobba 8 veckor i sträck.
nu för tiden jobbar man inte för att kunna leva utan för att överleva.


Kommentarer

Kommentarer?

Namn: Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback