samtal med min handledare

min handledare letar efter en låt han ska spela på en lektion som eleverna sen ska anlysera, lyssnar genom hans spotify lista.
han frågar mig vad jag lyssnar på för något.
jag; du får gissa
han betraktar mig en lång stund och hummar lite för sig själv.
han; lars winnerbäck?
jag småler men svarar inte.
han; melissa horn?
broder daniel?
+ 10 andra band.
jag; ser jag verkligen ut som en sån person?
kollar ner på mina kläder, jag har högklackat och kavaj.
han; kanske inte nödvändigtvis ser ut men som person faller nog dom banden dig i smaken, texterna speciellt.
han; men vad gillar du för något nu då?
jag; öh hiphop/ rap.
han måste fått världens chock, han blinkade inte på en minut stackare.

älskar att ens yttre helt kan bedra, att man inte behöver se ut på ett visst sätt beroende på vad man tycker om.


Kommentarer

Kommentarer?

Namn: Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback