konversation inne på willys

hamnar framför mineralvatten-hyllan med pappa.
han tar en gul. (jag dricker alltid citron)

jag; nä, jag vill testa något annat idag
(jag tittar fundersamt på de tio olika sorterna)
väljer först en med kiwi smak.
lägger tillbaka den och tar en med hallon.
lägger tillbaka den med och väljer en naturell.
pappa; hur ska du ha det egentligen? varför inte hålla sig till det du redan vet du gillar?
jag; men tänk så vill jag testa något nytt, behöver ju inte dricka samma varje dag.
pappa; nääj okej vill du ha det så då, köp alla tio.
jag; jaa det kanske jag skulle då! (ni hör det tjuriga tonfallet va?)
pappa; det börjar med vatten, vad kommer sen? killar.
...

sjuk fortsättning på det samtalet och pappa sa saker inte ens en tolk hade kunnat förstå.
omg hahaha , detta är min pappa från 1750-talet typ.
den typen som innerst inne gråter när jag tar hål i öronen.
han är roligare än tvn ibland.
godnatt folks !


Kommentarer

Kommentarer?

Namn: Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback